Smart-Site for Life 2019 | Hogeschool PXL & UP-TO-DATE WebDesign


Met 9 zijn ze: de goede doelen die onze Smart-Site for Life actie van 2018 wonnen. Nu doen we er met 'Smart-Site for Life 2019' een schepje bovenop. We gaan opnieuw aan de slag met de studenten Communicatiemanagement aan de Hogeschool PXL om de winnaars van onze vorige Smart-Site for Life actie te helpen om geld in te zamelen voor hun goed doel.  

We zetten samen met deze laatstejaarsstudenten onze schouders onder de goede doelen door hen te helpen met hun publiciteit en marketing. Zo creƫren zij verschillende online campagnes en evenementen om hun VZW zo goed mogelijk te helpen.

Om de studenten op weg te helpen heb ik, Emiel Jans, een gastcollege gegeven. Deze topics kwamen aan bod:


Hoe zal het internet vandaag, morgen en overmorgen onze manier van werken en contacten leggen beĆÆnvloeden? Welke rol spelen wij online en hoe bereik ik een grote doelgroep dankzij Google en social media? Welke sociale media zijn nuttig en wat zijn de gevolgen van mijn acties online? Dit zijn slechts enkele van de vele vragen die opgehelderd werden tijdens dit seminarie.


De samenvatting: 


1 Online goed gezien en gevonden worden start bij Google zelf


Door al je informatie in Ć©Ć©n website te verzamelen en te hopen dat Google je zo zal 'ontdekken' en online tonen in de zoekresultaten, werk je nog steeds zoals webdesigners dat 10 jaar geleden deden. Dat is vandaag niet meer voldoende. Door in te zetten op de juiste diensten van Google zal je online beter opvallen, hoger scoren in de zoekresultaten van Google en je content voor altijd online hebben.





Klik hier voor meer info.

2 Een website alleen is niet meer genoeg


Als je passief afwacht tot je doelgroep jou via de Google zoekmachine vindt, mis je een enorm stuk van de markt. Succesvolle bedrijven profileren zich vandaag pro-actief naast hun website via social media kanalen en nieuwsbrieven. Door met je boodschap naar buiten te komen zorg je ervoor dat mensen je al 'leren kennen' voor ze je zelfs ontmoeten. En dat is ook de boodschap die wij aan de studenten Communicatiemanagement meegeven: door in te zetten op social media en nieuwsbrieven kan je je doelgroep bereiken waar ze aanwezig zijn.




Klik hier voor meer info.

3 Bekijk het internet niet als een commercieel medium


Het internet is in de eerste plaats bedacht om kennis te delen met anderen, niet om bedrijven te helpen groeien. Als jouw website nog steeds een vertaling van een papieren naar een digitale folder is, in plaats van een archief van de kennis die jij bezit, laat je heel wat kansen liggen. Google heeft namelijk als doel om goede antwoorden te geven op vragen die gesteld worden in de zoekmachine. Een commerciĆ«le boodschap zal daarom zelden hoog scoren in de zoekresultaten. Deel je kennis met de wereld en je zal eenvoudig een groot publiek online bereiken en online beter scoren.


Klik hier voor meer informatie over de online invloed van sociale media. 

4 Gebruik systemen en apps die zich al bewezen hebben




We komen regelmatig nog bedrijven tegen die hun vertrouwen leggen in lokale webdevelopers of programmeurs die zelf een systeem hebben ontwikkeld om een website of een toepassing in te maken. Vaak klinkt het mooi om zelf vanaf 0 alles te mogen bedenken, maar in werkelijkheid blijkt dit zelden een succesvolle of betaalbare zaak te zijn. Maak gebruik van de tools die al bestaan. Het aantal toepassingen die al beschikbaar zijn en zich al miljoenen keren bewezen hebben is echt enorm.

Klik hier voor een overzicht van de belangrijkste tools.

5 Laat regelmatig iets van je horen


Als je een lange tijd niets van jezelf laat horen, zal je stilaan vergeten worden. Deel daarom regelmatig een online artikel, een blog of nog beter -> een vlog. Zo heb je de grootste kans om Top of Mind te blijven bij je doelgroep en vooral bij je bestaande klanten. Ook dit is en blijft belangrijk voor goede doelen, die zich moeten onderscheiden en mensen moeten aanzetten om te doneren, zich in te schrijven als vrijwilliger en te sensibiliseren.


Klik hier voor een overzicht van al onze artikels.

6 Verzamel emailadressen


Als iemand al met jouw bedrijf in aanraking is gekomen moet je die kans aangrijpen om hem of haar regelmatig aan je te laten denken. Het kan zijn dat die persoon vandaag nog geen behoefte heeft waar jij een antwoord op hebt maar dat kan binnen een jaar helemaal veranderen. Nieuwsbrieven in de vorm van e-mails zijn nog steeds de beste manier om regelmatig met jouw boodschap in beeld te komen. Beloon je contacten met handige tips en tricks en verveel hen niet met uitsluitend commerciƫle boodschappen. Dit zal ongetwijfeld zijn vruchten afwerpen.


Klik hier voor een overzicht van de belangrijkste boodschappen die mensen verwachten.

7 Verzamel reviews en getuigenissen


De mening van anderen geeft steeds vaker de doorslag in de beslissing van aankoop of dienst waar we voor kiezen. Elk bedrijf zal zich steeds van zijn beste kant laten zien, maar het is uiteindelijk je reputatie (en de mening van anderen) die bepalend is voor jouw succes. Ga hierbij uiteraard zoveel mogelijk uit van Google Reviews.



Klik hier voor enkele getuigenissen van onze klanten.
Klik hier voor een overzicht van al onze Google Reviews.

8 Zet in op social media advertenties


Het is nog nooit zo gemakkelijk en goedkoop geweest om de juiste doelgroep te bereiken met je boodschap. De kansen die we vandaag hebben online zijn enorm, het staat vast dat dit in de toekomst alleen maar duurder zal worden.

9 Branding & naamsbekendheid belangrijker dan ooit


Mensen online bereiken met een traditionele website voldoet al lang niet meer. Door een website nog steeds te bekijken als een naamkaartje of een info-brochure online, hanteer je nog steeds dezelfde denkwijze die marketeers hadden in de beginjaren van het internet. Alleen is het er vandaag allemaal wat mooier op geworden, maar feitelijk komt het in de basis nog steeds op hetzelfde neer. 

Ondertussen zetten succesvolle bedrijven actief in op de belangrijkste social media en nieuwsbrieven om hun doelgroep te bereiken. Want daar zit namelijk je doelgroep in de eerste plaats, en niet op je website. Door pro-actief de mensen te bereiken positioneren zij zichzelf als een expert in hun vakgebied, of als een leuke werkomgeving om het juiste talent aan te trekken.


Handige apps & Siri




Volg deze link voor een overzicht van enkele handige zakelijke apps. Hier kan je de 50 belangrijkste apps terugvinden die wij onze klanten aanraden om eens te bekijken. Tot slot kan je hier nog meer apps vinden die vooral handig zijn voor je persoonlijke info of op vakantie.

Bekijk hier meer dan 360 Google Reviews over onze aanpak en onze klanten aan het woord.



Meest recent

Start gericht online te communiceren met je (nieuwe) klanten

Wacht niet enkel tot je gevonden wordt maar communiceer online rechtstreeks met je doelgroepen op je site, blog, social media en per mail.

Maak een afspraak

In de kijker

Updates

Inschrijven Nieuwsbrief

Zo wordt je altijd als eerste op de hoogte gebracht van ons laatste nieuws, updates, jobs, tips & promoties. Stay UP-TO-DATE!

Wat anderen over ons zeggen

NIEUW: UP-TO-DATE MY BUSINESS

Makkelijker, sneller & veiliger kan niet meer!

Ontdek onze nieuwe app waarmee je altijd & overal je (nieuwe) klanten kan bereiken met 1 klik. Tegelijk op je blog, site, social media & per mail.

Ontdek Meer

In de kijker

Updates

Inschrijven Nieuwsbrief

Zo wordt je altijd als eerste op de hoogte gebracht van ons laatste nieuws, updates, jobs, tips & promoties. Stay UP-TO-DATE!

NIEUW: UP-TO-DATE MY BUSINESS

Makkelijker, sneller & veiliger kan niet meer!

Dolores eos qui ratione sequi nesciunt neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet consectetur.

Ontdek Meer