In het oog van Google | Tips & tricks | Emiel Jans



De Red Room van Officenter Hasselt, thuisbasis van UP-TO-DATE WebDesign in de hoofdstad van Limburg, was afgelopen dinsdag 'the place to be' voor leergierige ondernemers. Emiel Jans, Google expert en spreker bij Assemblee Speakers, deelde er opnieuw een hele resem waardevolle tips & tricks met de aanwezige deelnemers.

Deze topics kwamen aan bod:

Hoe zal het internet vandaag, morgen en overmorgen onze manier van werken en contacten leggen beïnvloeden? Welke rol spelen wij online en hoe bereik ik een grote doelgroep dankzij Google en social media? Welke sociale media zijn nuttig en wat zijn de gevolgen van mijn acties online? Dit zijn slechts enkele van de vele vragen die opgehelderd werden tijdens deze bijeenkomst van topvrouwen.

Tijd voor actie!


De kansen liggen voor het grijpen . We leven in een fantastische tijd vol online opportuniteiten. Wachten tot je "er klaar voor bent" is je concurrenten alle kansen geven die jij nu laat liggen. Het gemak waarmee we vandaag mensen kunnen bereiken online biedt ons kansen die er gisteren niet waren en er morgen misschien niet meer zullen zijn

De samenvatting:

Na heel wat pogingen komen we helaas tot de vaststelling dat we de beelden van de infosessie in Baarlo zelf niet kunnen gebruiken. De beeldkwaliteit van de presentatie was niet goed genoeg wegens te weinig belichting, maar we hebben onderstaande beelden gebruikt van andere events uit het verleden.

1 Online goed gezien en gevonden worden start bij Google zelf


Door al je informatie in één website te verzamelen en te hopen dat Google je zo zal 'ontdekken' en online tonen in de zoekresultaten, werk je nog steeds zoals webdesigners dat 10 jaar geleden deden. Dat is vandaag niet meer voldoende. Door in te zetten op de juiste diensten van Google zal je online beter opvallen, hoger scoren in de zoekresultaten van Google en je content voor altijd online hebben.





Klik hier voor meer info.

2 Een website alleen is niet meer genoeg


Als je passief afwacht tot je doelgroep jou via de Google zoekmachine vindt, mis je een enorm stuk van de markt. Succesvolle bedrijven profileren zich vandaag pro-actief naast hun website via social media kanalen en nieuwsbrieven. Door met je boodschap naar buiten te komen zorg je ervoor dat mensen je al 'leren kennen' voor ze je zelfs ontmoeten.






Klik hier voor meer info.

3 Bekijk het internet niet als een commercieel medium


Het internet is in de eerste plaats bedacht om kennis te delen met anderen, niet om bedrijven te helpen groeien. Als jouw website nog steeds een vertaling van een papieren naar een digitale folder is, in plaats van een archief van de kennis die jij bezit, laat je heel wat kansen liggen. Google heeft namelijk als doel om goede antwoorden te geven op vragen die gesteld worden in de zoekmachine. Een commerciële boodschap zal daarom zelden hoog scoren in de zoekresultaten. Deel je kennis met de wereld en je zal eenvoudig een groot publiek online bereiken en online beter scoren.



Klik hier voor meer informatie over de online invloed van sociale media. 

4 Gebruik systemen en apps die zich al bewezen hebben




We komen regelmatig nog bedrijven tegen die hun vertrouwen leggen in lokale webdevelopers of programmeurs die zelf een systeem hebben ontwikkeld om een website of een toepassing in te maken. Vaak klinkt het mooi om zelf vanaf 0 alles te mogen bedenken, maar in werkelijkheid blijkt dit zelden een succesvolle of betaalbare zaak te zijn. Maak gebruik van de tools die al bestaan. Het aantal toepassingen die al beschikbaar zijn en zich al miljoenen keren bewezen hebben is echt enorm.



Klik hier voor een overzicht van de belangrijkste tools.

5 Laat regelmatig iets van je horen


Als je een lange tijd niets van jezelf laat horen, zal je stilaan vergeten worden. Deel daarom regelmatig een online artikel, een blog of nog beter -> een vlog. Zo heb je de grootste kans om Top of Mind te blijven bij je doelgroep en vooral bij je bestaande klanten.



Klik hier voor een overzicht van al onze artikels.

6 Verzamel emailadressen


Als iemand al met jouw bedrijf in aanraking is gekomen moet je die kans aangrijpen om hem of haar regelmatig aan je te laten denken. Het kan zijn dat die persoon vandaag nog geen behoefte heeft waar jij een antwoord op hebt maar dat kan binnen een jaar helemaal veranderen. Nieuwsbrieven in de vorm van e-mails zijn nog steeds de beste manier om regelmatig met jouw boodschap in beeld te komen. Beloon je contacten met handige tips en tricks en verveel hen niet met uitsluitend commerciële boodschappen. Dit zal ongetwijfeld zijn vruchten afwerpen.



7 Verzamel reviews en getuigenissen


De mening van anderen geeft steeds vaker de doorslag in de beslissing van aankoop of dienst waar we voor kiezen. Elk bedrijf zal zich steeds van zijn beste kant laten zien, maar het is uiteindelijk je reputatie (en de mening van anderen) die bepalend is voor jouw succes. Ga hierbij uiteraard zoveel mogelijk uit van Google Reviews.




Klik hier voor enkele getuigenissen van onze klanten.
Klik hier voor een overzicht van al onze Google Reviews.

Ben je op zoek naar een nieuwe website? Wil je je bestaande website versterken en bruggen bouwen? Wil je sociale media en mailings via nieuwsbrieven eenvoudig en professioneel up-to-date houden? 

Contacteer ons en ontvang een gratis analyse van je huidige aanpak en een persoonlijke presentatie om te zien hoe onze strategie je online eenvoudig beter helpt scoren. Ben je zelf op zoek naar een interessante spreker voor je event, vereniging of bedrijf? Contacteer me om de mogelijkheden te bespreken.

Handige apps & Siri




Volg deze link voor een overzicht van enkele handige zakelijke apps. Hier kan je de 50 belangrijkste apps terugvinden die wij onze klanten aanraden om eens te bekijken. Tot slot kan je hier nog meer apps vinden die vooral handig zijn voor je persoonlijke info of op vakantie.

Branding & naamsbekendheid belangrijker dan ooit


Mensen online bereiken met een traditionele website voldoet al lang niet meer. Door een website nog steeds te bekijken als een naamkaartje of een info-brochure online, hanteer je nog steeds dezelfde denkwijze die marketeers hadden in de beginjaren van het internet. Alleen is het er vandaag allemaal wat mooier op geworden, maar feitelijk komt het in de basis nog steeds op hetzelfde neer. 

Ondertussen zetten succesvolle bedrijven actief in op de belangrijkste social media en nieuwsbrieven om hun doelgroep te bereiken. Want daar zit namelijk je doelgroep in de eerste plaats, en niet op je website. Door pro-actief de mensen te bereiken positioneren zij zichzelf als een expert in hun vakgebied, of als een leuke werkomgeving om het juiste talent aan te trekken.


Alleen kost dit vaak teveel tijd, geld en kennis om hier op de juiste manier op in te zetten. Daarom hebben wij een Smart-Site of een Smart-Blog (naast een bestaande website of webshop) bedacht. Met één druk op de knop kan je automatisch een groot publiek online bereiken via social media en nieuwsbrieven. 



Belangrijkste troeven van onze strategie:

  • je komt eenvoudig hoger in de zoekresultaten van Google
  • 1-malige investering - Een Smart-Site of een Smart-Blog heb je voor altijd, zelfs met de komst van nieuwe technologieën zoals de digitale brillen
  • content blijft voor altijd up-to-date online in Google-diensten
  • Gratis maandelijkse opleidingen in onze kantoren te Hasselt (ook mogelijk via YouTube & webinar)
  • zoekresultaten lopen rechtstreeks via Google-diensten 
  • geen onderhoudscontracten of bijkomende kosten 
  • nieuwsberichten kunnen zelfs via smart-phone of per mail gedeeld worden 
  • nieuwe berichten worden automatisch gedeeld met social media 
  • nieuwe berichten (kunnen) automatisch verzonden worden via een nieuwsbrief per mail
  • enorme tijdsbesparing om een groot publiek online te bereiken

Bekijk hier meer dan 360 Google Reviews over onze aanpak en onze klanten aan het woord.




Wilt u zelf eenvoudig een groot publiek bereiken online? Wilt u ook met 1 druk op de knop al uw social media en nieuwsbrieven automatisch up-to-date houden? Hebt u genoeg van dure websites die geld blijven kosten? Contacteer ons voor een persoonlijk gesprek en ontdek de voordelen van onze unieke strategie.

Meest recent

Start gericht online te communiceren met je (nieuwe) klanten

Wacht niet enkel tot je gevonden wordt maar communiceer online rechtstreeks met je doelgroepen op je site, blog, social media en per mail.

Maak een afspraak

In de kijker

Updates

Inschrijven Nieuwsbrief

Zo wordt je altijd als eerste op de hoogte gebracht van ons laatste nieuws, updates, jobs, tips & promoties. Stay UP-TO-DATE!

Wat anderen over ons zeggen

NIEUW: UP-TO-DATE MY BUSINESS

Makkelijker, sneller & veiliger kan niet meer!

Ontdek onze nieuwe app waarmee je altijd & overal je (nieuwe) klanten kan bereiken met 1 klik. Tegelijk op je blog, site, social media & per mail.

Ontdek Meer

In de kijker

Updates

Inschrijven Nieuwsbrief

Zo wordt je altijd als eerste op de hoogte gebracht van ons laatste nieuws, updates, jobs, tips & promoties. Stay UP-TO-DATE!

NIEUW: UP-TO-DATE MY BUSINESS

Makkelijker, sneller & veiliger kan niet meer!

Dolores eos qui ratione sequi nesciunt neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet consectetur.

Ontdek Meer