Samenvatting Google lunchseminar | UP-TO-DATE Webdesign | Maastricht
Ivan Jans
Op donderdag 17 januari heeft u de infosessie "Meer en sneller klanten vinden online" gevolgd bij UP-TO-DATE WebDesign te Maastricht. Hopelijk vond je het interessant? Ik apprecieer het als je een review over de inhoud wilt geven op één van mijn sociale media. Het neemt geen minuut tijd in beslag.
Hoe zal het internet vandaag, morgen en overmorgen onze manier van werken en contacten leggen beïnvloeden? Welke rol spelen wij online en hoe bereik ik een grote doelgroep dankzij Google en social media? Dit zijn slechts enkele van de vele vragen die opgehelderd werden tijdens deze infosessie.
Hierbij ook de foto die ik heb gemaakt met de 360°camera. Je kan met je duim of met de muis in dit bericht het beeld bewegen en rondkijken. Met wat meer licht en geduld zou hij veel duidelijker en scherper zijn. Check hier om zelf deze 360° camera te bestellen. Bel me gerust als je ideeën wil bespreken.
Zoals beloofd een korte samenvatting
Er werd getoond hoe je eenvoudig veel beter gezien en gevonden kan worden online door in te zetten op de belangrijkste Google-diensten, sociale media en nieuwsbrieven. Normaal gezien nemen we ook kijkje in de toekomst van het internet met the internet of things, augmented & virtual reality en tot slot spraaktechnologie.
1 Online goed gezien en gevonden worden start bij Google zelf
Door al je informatie in één website te verzamelen en te hopen dat Google je zo zal 'ontdekken' en online tonen in de zoekresultaten, werk je zoals webdesigners van 10 jaar geleden. Dat is vandaag niet meer voldoende. Door in te zetten op de juiste diensten van Google zal je online beter opvallen en hoger scoren in de zoekresultaten van Google.
Als je passief afwacht tot je doelgroep jou via de Google zoekmachine vindt, mis je een enorm stuk van de markt. Succesvolle bedrijven profileren zich vandaag pro-actief naast hun website via social media kanalen en nieuwsbrieven. Door met je boodschap naar buiten te komen zorg je ervoor dat mensen je al 'leren kennen' voor ze je zelfs ontmoeten.
3 Bekijk het internet niet als een commercieel medium
Het internet is in de eerste plaats bedacht om kennis te delen met anderen, niet om bedrijven te helpen groeien. Als jouw website nog steeds een vertaling van een papieren naar een digitale folder is, in plaats van een archief van de kennis die jij bezit, laat je heel wat kansen liggen. Google heeft namelijk als doel om goede antwoorden te geven op vragen die gesteld worden in de zoekmachine. Een commerciële boodschap zal daarom zelden hoog scoren in de zoekresultaten. Deel je kennis met de wereld en je zal eenvoudig een groot publiek online bereiken en online beter scoren.
4 Gebruik systemen en apps die zich al bewezen hebben
We komen regelmatig nog bedrijven tegen die hun vertrouwen leggen in lokale webdevelopers of programmeurs die zelf een systeem hebben ontwikkeld om een website of een toepassing in te maken. Vaak klinkt het mooi om zelf vanaf 0 alles te mogen bedenken, maar in werkelijkheid blijkt dit zelden een succesvolle of betaalbare zaak te zijn. Maak gebruik van de tools die al bestaan. Het aantal toepassingen die al beschikbaar zijn en zich al miljoenen keren bewezen hebben is echt enorm.
Als je een lange tijd niets van jezelf laat horen, zal je stilaan vergeten worden. Deel daarom regelmatig een online artikel of bericht. Zo heb je de grootste kans om Top of Mind te blijven bij je doelgroep en vooral bij je bestaande klanten.
Als iemand al met jouw bedrijf in aanraking is gekomen moet je die kans aangrijpen om hem of haar regelmatig aan je te laten denken. Het kan zijn dat die persoon vandaag nog geen behoefte heeft waar jij een antwoord op hebt maar dat kan binnen een jaar helemaal veranderen. Nieuwsbrieven in de vorm van e-mails zijn nog steeds de beste manier om regelmatig met jouw boodschap in beeld te komen. Beloon je contacten met handige tips en tricks en verveel hen niet met uitsluitend commerciële boodschappen. Dit zal ongetwijfeld zijn vruchten afwerpen.
De mening van anderen geeft steeds vaker de doorslag in de beslissing van aankoop of dienst waar we voor kiezen. Elk bedrijf zal zich steeds van zijn beste kant laten zien, maar het is uiteindelijk je reputatie (en de mening van anderen) die bepalend is voor jouw succes. Ga hierbij uiteraard zoveel mogelijk uit van Google Reviews.
Ben je op zoek naar een nieuwe website? Wil je je bestaande website versterken en bruggen bouwen? Wil je sociale media en mailings via nieuwsbrieven eenvoudig en professioneel up-to-date houden?
Contacteer ons en ontvang een gratis analyse van uw huidige aanpak en een persoonlijke presentatie om te zien hoe onze strategie u online eenvoudig beter helpt scoren. Ben je zelf op zoek naar een interessante spreker voor je event, vereniging of bedrijf? Contacteer me om de mogelijkheden te bespreken.
Een website alleen is niet meer genoeg om online goed gezien en gevonden te worden. Succesvolle ondernemers profileren zich online via sociale media en nieuwsbrieven. Alleen lijkt dat complex en tijdrovend. Met een Smart-Site van Up-To-Date WebDesign is dat niet zo. Een Smart-Site is tijdsbesparend en eenvoudig te gebruiken.
Een Smart-Site is een mobiele, gebruiksvriendelijke website die in 1 klik al je websites, blogs, sociale media en nieuwsbrieven automatisch up-to-date brengt. Dat kan je zelfs via smartphone en via email doen.
Interesse in een persoonlijke afspraak om dit voor uw bedrijf te bespreken? Stuur dan een mail naar emiel.jans@uptodatewebdesign.com of bel me op +32473453946.