De 7 conclusies van het Unizo Ondernemersforum | Brabanthal | Leuven


Een half jaar geleden werd ik door Yves Steyaert van Unizo Vlaams-Brabant gevraagd of ik de tips uit onze Google-Infosessies op een praktische manier kon brengen in een kort traject van 5 lessen van elk 2 uur. Aangezien ik me steeds meer thuis voel voor een publiek van ondernemers te spreken, leek me dit een leuke uitdaging. En een uitdaging werd het zeker. Het verschil tussen ondernemers informeren over onze visie en strategie ten opzichte van hen echt praktisch te begeleiden, was zeer groot. Het werd een leerrijke ervaring voor zowel de deelnemers als voor mezelf. Mijn plan is deze lessen door te trekken naar opleidingen voor al onze UP-TO-DATE klanten.



Deze 5 thema's kwamen aan bod:
  1. Kennismaking en analyse eigen website in Google vs belangrijkste concurrenten
  2. SEO-analyse en intro belangrijkste Google-diensten om beter te scoren online
  3. Communicatie online en structurele opmaak
  4. Social media voor je bedrijf
  5. Het belang en toepassen van nieuwsbrieven in Mailchimp
Ondertussen heeft Jo Vannitsem van Unizo Limburg mij ook gevraagd om dit voor Unizo Limburg te organiseren. De datums voor deze sessies moeten nog vastgelegd worden, maar als je op de hoogte wil gehouden worden kan je mij hier een bericht voor sturen.

De deelnemers van het Ondernemersforum Vlaams-Brabant & Brussel zijn na de laatste les van afgelopen maandag met deze 7 conclusies aan de slag gegaan:

1 Online goed gezien en gevonden worden start bij Google zelf. 


Als je hoopt dat Google je ontdekt en zal tonen in de zoekresultaten, omdat je al je informatie in één website verzamelt, werk je zoals webdesigners van 10 jaar geleden. Dat voldoet vandaag niet meer. Door in te zetten op Google-diensten zal je online beter opvallen en hoger scoren in de zoekresultaten.
Klik hier voor meer info.

2 Een website alleen is niet meer genoeg


Wacht je passief af tot je doelgroep jou via de Google zoekmachine vindt? Dan mis je een enorm stuk van de markt. Je moet vandaag de dag, naast communiceren via de website, ook communiceren via social media en nieuwsbrieven. Social media zijn niet meer weg te denken. Consumenten worden online dagelijks geconfronteerd met boodschappen van verschillende bedrijven, die via social media communiceren. Door je proactief te profileren via social media en nieuwsbrieven zorg je ervoor dat mensen je al leren kennen, voor ze zelfs de website hebben bezocht. Deze manier van werken en communiceren is enorm belangrijk. 
Klik hier voor meer info.

3 Bekijk het internet niet als een commercieel medium


Het internet is in de eerste plaats bedacht om kennis te delen met anderen, niet om bedrijven te helpen groeien. Als jouw website nog steeds een vertaling van een papieren naar een digitale folder is, in plaats van een archief van de kennis die jij bezit, laat je heel wat kansen liggen. Google heeft namelijk als doel om goede antwoorden te geven op vragen die gesteld worden in de zoekmachine. Een commerciële boodschap zal daarom zelden hoog scoren in de zoekresultaten. Deel je kennis met de wereld en je zal eenvoudig online een groot publiek bereiken en beter scoren in de zoekresultaten van Google.
Klik hier voor meer informatie over de online invloed van sociale media. 

4 Gebruik systemen en apps die zich al bewezen hebben


We komen regelmatig nog bedrijven tegen die hun vertrouwen leggen in lokale webdevelopers of programmeurs die zelf een systeem hebben ontwikkeld om een website of een toepassing in te maken. Vaak klinkt het mooi om zelf vanaf 0 alles te mogen bedenken, maar in werkelijkheid blijkt dit zelden een succesvolle of betaalbare zaak te zijn. Maak gebruik van de tools die al bestaan. Het aantal toepassingen die al beschikbaar zijn en zich al miljoenen keren bewezen hebben is echt enorm.
Klik hier voor een overzicht van de belangrijkste tools.

5 Laat regelmatig iets van je horen


Als je een lange tijd niets van jezelf laat horen, zal je stilaan vergeten worden. Deel daarom regelmatig een online artikel of bericht. Zo heb je de grootste kans om Top of Mind te blijven bij je doelgroep en vooral bij je bestaande klanten.
Klik hier voor een overzicht van al onze artikels.

6 Verzamel emailadressen


Als iemand al met jouw bedrijf in aanraking is gekomen, moet je die kans aangrijpen om hem of haar regelmatig aan je te laten denken. Het kan zijn dat die persoon vandaag nog geen behoeft heeft waar jij een antwoord op hebt maar dat kan binnen een jaar helemaal veranderen. Nieuwsbrieven in de vorm van e-mails zijn nog steeds de beste manier om regelmatig met jouw boodschap in beeld te komen. Beloon je contacten met handige tips en tricks en verveel hen niet met uitsluitend commerciële boodschappen. Dit zal ongetwijfeld zijn vruchten afwerpen.
Klik hier voor een overzicht van de belangrijkste boodschappen die mensen verwachten.

7 Verzamel reviews


Bij de aankoop van een nieuw product of dienst geven de meningen van anderen steeds vaker de doorslag. Elk bedrijf zal zich steeds van zijn beste kant laten zien, maar het is uiteindelijk je reputatie (en de mening van anderen) die bepalend is voor jouw succes. Ga hierbij uiteraard zoveel mogelijk uit van Google Reviews.
Klik hier voor enkele testimonials van onze klanten.
Klik hier voor een overzicht van al onze Google Reviews.


Volg deze link voor een overzicht van enkele handige zakelijke apps die gisteren aan bod kwamen. Hier kan je de 50 belangrijkste apps terugvinden die wij onze klanten aanraden om eens te bekijken. Tot slot kan je hier nog meer apps vinden die vooral handig zijn voor je persoonlijke info of op vakantie.

Ben je op zoek naar een nieuwe website? Wil je sociale media en mailings via nieuwsbrieven eenvoudig en professioneel up-to-date houden? Contacteer me en ontvang een gratis analyse van uw huidige aanpak en een persoonlijke presentatie om te zien hoe onze strategie u online eenvoudig beter helpt scoren.
ben je zelf op zoek naar een interessante spreker voor je event, vereniging of bedrijf? Contacteer me om samen de mogelijkheden te bespreken.


Wil je zelf weten hoe je online eenvoudig beter gezien en gevonden kan worden? Schrijf je dan in voor één van onze Google infosessies die we samen met Tesla organiseren.



Onze strategie in het kort

Een website alleen is niet meer genoeg om online goed gezien en gevonden te worden. Succesvolle ondernemers profileren zich online via sociale media en nieuwsbrieven. Alleen lijkt dat complex en tijdrovend. Met een Smart-Site van Up-To-Date WebDesign is dat niet zo. Een Smart-Site is tijdsbesparend en eenvoudig te gebruiken.

Een Smart-Site is een mobiele, gebruiksvriendelijke website die in 1 klik al je websites, blogs, sociale media en nieuwsbrieven automatisch up-to-date brengt. Dat kan je zelfs via smartphone en via email doen. Bekijk hier de 12 redenen waarom een smart-site de juiste keuze is voor je bedrijf.


Meest recent

Start gericht online te communiceren met je (nieuwe) klanten

Wacht niet enkel tot je gevonden wordt maar communiceer online rechtstreeks met je doelgroepen op je site, blog, social media en per mail.

Maak een afspraak

In de kijker

Updates

Inschrijven Nieuwsbrief

Zo wordt je altijd als eerste op de hoogte gebracht van ons laatste nieuws, updates, jobs, tips & promoties. Stay UP-TO-DATE!

Wat anderen over ons zeggen

NIEUW: UP-TO-DATE MY BUSINESS

Makkelijker, sneller & veiliger kan niet meer!

Ontdek onze nieuwe app waarmee je altijd & overal je (nieuwe) klanten kan bereiken met 1 klik. Tegelijk op je blog, site, social media & per mail.

Ontdek Meer

In de kijker

Updates

Inschrijven Nieuwsbrief

Zo wordt je altijd als eerste op de hoogte gebracht van ons laatste nieuws, updates, jobs, tips & promoties. Stay UP-TO-DATE!

NIEUW: UP-TO-DATE MY BUSINESS

Makkelijker, sneller & veiliger kan niet meer!

Dolores eos qui ratione sequi nesciunt neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet consectetur.

Ontdek Meer