Zo scoor je met Google | Google-infosessie | Officenter Brussel


Op donderdag 1 februari heeft u een Google-infosessie bijgewoond die door Emiel Jans van UP-TO-DATE WebDesign werd gegeven in het Officenter van Brussel. Er werd getoond hoe je online eenvoudig veel beter gezien en gevonden kan worden door in te zetten op de belangrijkste Google-diensten en social media.


Vond je onze infosessie interessant? Ik zou het appreciëren als je wat feedback hierover wilt geven op één van onze sociale media. Het neemt geen minuut tijd in beslag.
Bent u op zoek naar een nieuwe website of webshop? Wil je sociale media en mailings via nieuwsbrieven eenvoudig en professioneel up-to-date houden? Vraag dan hier je offerte aan of bel me op 0032473453946 om een persoonlijke afspraak te maken.


Zoals beloofd een korte samenvatting:

1 Online goed gezien en gevonden worden begint bij Google zelf


Door al je informatie in één website te verzamelen en te hopen dat Google je zo zal 'ontdekken' en online tonen in de zoekresultaten, werk je zoals webdesigners van 10 jaar geleden. Dat is vandaag niet meer voldoende. Door in te zetten op de juiste diensten van Google zal je online beter opvallen en hoger scoren in de zoekresultaten van Google.
Klik hier voor meer info.

2 Een website alleen is niet meer genoeg


Als je passief afwacht tot je doelgroep jou via de Google zoekmachine vindt, mis je een enorm stuk van de markt. Succesvolle bedrijven profileren zich vandaag proactief door naast hun website ook via social media kanalen en nieuwsbrieven communiceren. Door je boodschap via social media naar buiten te brengen zorg je ervoor dat mensen je al leren kennen voor ze je zelfs ontmoeten. 
Klik hier voor meer info.

3 Bekijk het internet niet als een commercieel medium


Het internet is in de eerste plaats bedacht om kennis te delen met anderen, niet om bedrijven te helpen groeien. Als jouw website nog steeds een vertaling van een papieren naar een digitale folder is, in plaats van een archief van de kennis die jij bezit, laat je heel wat kansen liggen. Google heeft als doel om goede antwoorden te geven op vragen die gesteld worden in de zoekmachine. Een commerciële boodschap zal daarom zelden hoog scoren in de zoekresultaten. Deel je kennis met de wereld en je zal eenvoudig een groot publiek online bereiken en online beter scoren.
Klik hier voor meer informatie over de online invloed van sociale media. 

4 Gebruik systemen en apps die zich al bewezen hebben


We komen vaak bedrijven tegen werken met lokale webdevelopers of programmeurs die zelf een systeem hebben ontwikkeld om een website of een toepassing te maken. Vaak klinkt het mooi om zelf alles vanuit het niets te mogen bedenken, maar in werkelijkheid is dit zelden een succesvolle of betaalbare zaak. Maak gebruik van de tools die al bestaan. Het aantal toepassingen die beschikbaar zijn en zich al miljoenen keren hebben bewezen is enorm. Zet hier dus op in.
Klik hier voor een overzicht van de belangrijkste tools.

5 Laat regelmatig iets van je horen


Als je een lange tijd niets van jezelf laat horen, zal je stilaan vergeten worden. Deel daarom regelmatig een online artikel of bericht. Zo blijf je Top of Mind bij je doelgroep en vooral bij de bestaande klanten.
Klik hier voor een overzicht van al onze artikels.

6 Verzamel emailadressen


Als iemand al met jouw bedrijf in aanraking is gekomen, moet je die kans aangrijpen om hem of haar regelmatig aan je te laten denken. Het kan zijn dat die persoon vandaag nog geen behoeft heeft aan hetgeen waar jij een antwoord op hebt, maar dat kan binnen een jaar helemaal veranderen. Nieuwsbrieven in de vorm van e-mails zijn nog steeds de beste manier om jouw boodschap regelmatig naar buiten te brengen. Beloon je contacten met handige tips en tricks en verveel hen niet met uitsluitend commerciële boodschappen. Dit zal ongetwijfeld zijn vruchten afwerpen.
Klik hier voor een overzicht van de belangrijkste boodschappen die mensen verwachten.

7 Verzamel reviews


De mening van anderen geeft steeds vaker de doorslag in de beslissing van aankoop of dienst waar we voor kiezen. Elk bedrijf zal zich steeds van zijn beste kant laten zien, maar het is uiteindelijk je reputatie (en de mening van anderen) die bepalend is voor jouw succes. Ga hierbij uiteraard zoveel mogelijk uit van Google Reviews.
Klik hier voor enkele testimonials van onze klanten.
Klik hier voor een overzicht van al onze Google Reviews.


Volg deze link voor een overzicht van enkele handige zakelijke apps die gisteren aan bod kwamen. Hier kan je de 50 belangrijkste apps terugvinden die wij onze klanten aanraden om eens te bekijken. Tot slot kan je hier nog meer apps vinden die vooral handig zijn voor je persoonlijke info of op vakantie.

Ben je op zoek naar een nieuwe website? Wil je social media en mailings via nieuwsbrieven eenvoudig en professioneel up-to-date houden? Contacteer me en ontvang een gratis analyse van uw huidige aanpak en een persoonlijke presentatie om te zien hoe onze strategie u online eenvoudig beter helpt scoren.

Ben je op zoek naar een interessante spreker voor je event, vereniging of bedrijf? Contacteer me om samen de mogelijkheden te bespreken.

Onze strategie in het kort

Een website alleen is niet meer genoeg om online goed gezien en gevonden te worden. Succesvolle ondernemers profileren zich online via sociale media en nieuwsbrieven. Alleen lijkt dat complex en tijdrovend. Met een Smart-Site van Up-To-Date WebDesign is dat niet zo. Een Smart-Site is tijdsbesparend en eenvoudig te gebruiken.

Wat is een Smart-Site? 

Een Smart-Site is een mobiele, gebruiksvriendelijke website die in 1 klik al je websites, blogs, sociale media en nieuwsbrieven automatisch up-to-date brengt. Dat kan je zelfs via smartphone en via email doen. Bekijk hier de 12 redenen waarom een smart-site de juiste keuze is voor je bedrijf.


Aanbevolen voor jou

In de kijker

AI kan vanaf nu de muis overnemen op je scherm

AI kan vanaf nu de muis overnemen op je scherm

Meta zet de volgende stap in AI met AI-gegenereerde posts

Meta zet de volgende stap in AI met AI-gegenereerde posts

Salesforce presenteert Agentforce – Zoals AI voor Sales bedoeld is

Salesforce presenteert Agentforce – Zoals AI voor Sales bedoeld is

Google Earth laat gebruikers binnenkort ‘tijdreizen’ tot wel 80 jaar terug

Google Earth laat gebruikers binnenkort ‘tijdreizen’ tot wel 80 jaar terug

Updates

Inschrijven Nieuwsbrief

Zo word je altijd als eerste op de hoogte gebracht van ons laatste nieuws, updates, jobs, tips & promoties. Stay UP-TO-DATE!

WEBSITE LATEN MAKEN?​​​​​​​​​​​​​​

Kies voor een UP-TO-DATE AI Website 100% in Google

Een UP-TO-DATE AI Website maakt het gemakkelijk om automatisch up-to-date te blijven met je klanten en overal aanwezig te zijn.

Maak een afspraak